Reviews

‘Je creëert een hele open sfeer’

Nogmaals dank voor de leuke, leerzame workshop. Goede interactie met de groep ook, iedereen stelde zich open op.

Evelien
Reactie op workshop 'Maak de indruk die je wilt'

‘Ik kan nu echt duidelijk mezelf zijn’

Marsha kwam met het doel om te achterhalen wie ze echt was en wat ze met haar leven wilde. Ze wilde een nieuwe richting op met haar werk en zocht ook naar handvatten hoe ze zichzelf in deze fase puur en zelfverzekerd kon presenteren zodat ze iets zou vinden wat echt bij haar past.

Dit zegt Marsha er zelf over: ‘De training heeft mij enorm veel gebracht. Het is een echte eyeopener geweest. Ik ben mezelf tegengekomen en heb verschillende kanten van mezelf ontdekt. Dit komt vooral door de fijne instelling van Eiline. Door de training heb ik stappen kunnen ondernemen om echt voor mezelf te kiezen en daarmee overtuigend mezelf te zijn. ‘Wat wil ik?’, Waar sta ik?’, ‘Hoe kom ik over?’ en ‘Hoe kan ik dingen het beste aanpakken?’, dat zijn vragen die ik daadwerkelijk tijdens de training beantwoord heb gekregen. Eiline heeft deze niet beantwoord, maar dit heb ik door haar vraagstelling en opmerkingen zelf kunnen doen. De vragen en opmerkingen van Eiline zorgen er voor dat je echt over jezelf gaat nadenken. Ik kan de training echt iedereen aanbevelen. Het is zo fijn om puur met jezelf bezig te zijn. Het heeft mij echt veel zelfkennis gebracht, waardoor ik nu echt ‘duidelijk mezelf’ kan zijn.’

Marsha
Communicatietraining groep 'Duidelijk Jezelf'

Samen meer bereiken op een ontspannen manier

‘Het laat ons begrijpen hoe we juist in verbinding komen met elkaar’

Een leuk, leerzaam en erg toegankelijk boek. Vooral de manier waarop het is opgebouwd spreekt mij heel erg aan. Je leest eerst over Hugo en zijn belevingen en vooral hoe hij er mee omgaat, en vervolgens wordt het met theorie uitgelegd en verklaard. Het heeft mij veel inzicht gegeven in het feit dat we allemaal anders zijn en daardoor miscommunicatie kan ontstaan. Maar door dat te begrijpen en te omarmen, kun je juist in verbinding komen met elkaar. Waardoor je samen meer bereikt op een fijne en ontspannen manier. Ik vind het echt een aanrader voor mensen die beter met andere mensen willen communiceren en die meer over hoe ze zelf in elkaar steken, willen weten. En het leest als een trein.

Dorine van Moorsel
Communicatieadviseur Amstel Academie

Een lekker leesbaar boek!

‘Ontmoet Hugo en jezelf erbij’

Een lekker leesbaar boek over Hugo en zijn dilemma’s met theoretische onderbouwing. Goed geschreven en toegankelijk voor iedereen die wat meer wil weten over communicatie, relaties en jezelf in verhouding met anderen.

Gigi Splinter
Eigenaar Hondgenoot

Dit boek zet aan tot actie!

Voor iedereen die op een inspirerende manier naar zichzelf wil kijken

Ligt het aan mij, of hoe zit het?‘ is wat mij betreft een aanrader voor een ieder die eens wil instappen in het genre van zelfhulpboeken. Het is toegankelijk geschreven. Het is geen dik boek en bevat korte hoofdstukken. De toegepaste theorie komt tot de kern, en is naar mijn mening goed in balans met het verhaal van Hugo. Omdat lezers zich in het verhaal van Hugo kunnen herkennen, is het gemakkelijker om te kijken naar wat je zelf zou doen of zeggen in een vergelijkbare situatie. ‘Ligt het aan mij of hoe zit het?’ inspireert, maar motiveert ook tot actie. Een aanrader voor iedereen die op een laagdrempelige en inspirerende manier naar zichzelf wil kijken.

Bookaddict
Boekenrecensent

‘Ik ben bewuster van mezelf en weet hoe vreemde mensen tegen mij aan kunnen kijken.’

Nienke wilde graag haar zelfvertrouwen terug. Na het krijgen van haar eerste kind had ze het gevoel dat ze stil was komen te staan in haar werk bij de bank en durfde ze eigenlijk niet meer te solliciteren naar een baan die ze echt graag wil. 

Dit zegt Nienke er zelf over: ‘Ik ben zeer positief over de training. Ik kreeg iedere keer weer positieve energie van Eiline. Ze wil dat je je thuis voelt op de locatie, verder boeit ze en wil ze je écht verder helpen. Ze zorgt er ook voor dat er gelachen wordt tijdens de trainingen. De sfeer is hierdoor heel ontspannen. Ik merk dat ik veel aan de training heb. Ik ben bewuster van mezelf en weet hoe vreemde mensen tegen mij aan kunnen kijken. Ook op communicatief gebied heb ik handvatten gekregen die erg belangrijk zijn voor mij in de praktijk. Tot slot ben ik nog steeds blij dat ik de training heb gevolgd met voor mij onbekende mensen.’

Nienke, Rabobank
Communicatietraining groep 'Duidelijk Jezelf'