Reviews

Mooi verhaal met veel (levens)wijsheden.

Je zit vanaf de eerste pagina in het hoofd van Hugo waardoor je wilt weten hoe het afloopt.

Maar ook deel 3 waarin alle verhalen heel mooi samenkomen en je ook vanuit de andere personages kijkt in combinatie met de reflectievragen aan mijzelf, vond ik ronduit inspirerend. Ik heb het in een middag uitgelezen en dit is dan ook echt een boek dat ik alle (jong)volwassenen in mijn spreekuur van harte aanbeveel omdat het lekker wegleest en je er ook echt wat van opsteekt.

Mireille Eerden, GZ psychologe Kind & Jeugd

‘Je bent direct met respect’

Bedankt voor de inspirerende workshop van vorige week. Hoe mooi dat jij het verschil maakt! Ik vond het heel waardevol en fijn dat je zo direct en respectvol bent.

Thea
Reactie op workshop 'Maak de indruk die je wilt'

‘Wat een lekker begin van mijn coachingstraject’

Wat was ik moe ‘s avonds! Maar ook voldaan! Ik vond het een hele nuttige dag en start van mijn individuele traject Duidelijk jezelf. Ik vond het ook echt knap hoe snel de acteur kan schakelen tussen de situaties die wij schetsten. De groepsgrootte was precies goed, had niet groter moeten zijn denk ik. Bij de intro had het wel interessant geweest om te horen wat de connectie van iedere cursist met jou is. Dit was bijvoorbeeld mijn eerste dag maar niet voor iedereen zo ontdekte ik later.

Eline, PGGM
Reactie op 'Dag werken met acteur'

‘Ik ben bewuster van mezelf en weet hoe vreemde mensen tegen mij aan kunnen kijken.’

Nienke wilde graag haar zelfvertrouwen terug. Na het krijgen van haar eerste kind had ze het gevoel dat ze stil was komen te staan in haar werk bij de bank en durfde ze eigenlijk niet meer te solliciteren naar een baan die ze echt graag wil. 

Dit zegt Nienke er zelf over: ‘Ik ben zeer positief over de training. Ik kreeg iedere keer weer positieve energie van Eiline. Ze wil dat je je thuis voelt op de locatie, verder boeit ze en wil ze je écht verder helpen. Ze zorgt er ook voor dat er gelachen wordt tijdens de trainingen. De sfeer is hierdoor heel ontspannen. Ik merk dat ik veel aan de training heb. Ik ben bewuster van mezelf en weet hoe vreemde mensen tegen mij aan kunnen kijken. Ook op communicatief gebied heb ik handvatten gekregen die erg belangrijk zijn voor mij in de praktijk. Tot slot ben ik nog steeds blij dat ik de training heb gevolgd met voor mij onbekende mensen.’

Nienke, Rabobank
Communicatietraining groep 'Duidelijk Jezelf'

Een lekker leesbaar boek!

‘Ontmoet Hugo en jezelf erbij’

Een lekker leesbaar boek over Hugo en zijn dilemma’s met theoretische onderbouwing. Goed geschreven en toegankelijk voor iedereen die wat meer wil weten over communicatie, relaties en jezelf in verhouding met anderen.

Gigi Splinter
Eigenaar Hondgenoot

Origineel, inspirerend en mooi boek vol handvatten

Ik heb volop eye-openers en leermomenten gehad tijdens het lezen

Wat een origineel, inspirerend en erg leuk en mooi boek. Eiline Splinter heeft een vlotte, toegankelijke en heldere schrijfstijl. Wat dit non-fictie verhaal bijzonder en uniek maakt, is dat Eiline Splinter het verhaal geschreven heeft vanuit een roman, waarbij ze aan het einde van ieder hoofdstuk reflecteert op de gebeurtenissen, theoretische en wetenschappelijke kennis er op los laat en praktische handvatten en tips en tools biedt om zelf in je leven toe te passen. We lezen een fictief verhaal van Hugo. Het personage is realistisch, sterk en met veel gevoel en emotie weggezet. Hierdoor kan je je gemakkelijk en goed in Hugo verplaatsen en weten de gebeurtenissen en wendingen die Hugo in het verhaal voor zijn kiezen krijgt je echt aan het denken te zetten. Wat het verhaal erg sterk maakt is dat Eiline Splinter echt een heldere reflectie en analyse aan het einde van het hoofdstuk op de gebeurtenissen en de verschillende personages los laat. Wat gaat er in iedereen om, waarom doet hij zo of handelt hij op deze wijze. Hierdoor weet het verhaal je echt te pakken en leer je ontzettend veel op deze wijze. Ook de tips en handvatten die Eiline Splinter biedt om zelf toe te passen zijn toegankelijk en goed uit te voeren. Het verhaal is een erg breed en veelzijdig verhaal waarbij Eiline Splinter verschillende aspecten van het mens zijn, hun emoties, het uiten ervan en het handelen in zich meeneemt. Hierdoor zaten er voor mij ontzettend veel eye-openers en leermomenten in dit hele verhaal. Daarbij vind ik het erg leuk hoe Eiline Splinter er aan het einde voor zorgt dat Hugo zichzelf en zijn weg in het leven weet te vinden, waardoor je het verhaal met een heerlijk gevoel afsluit. Ligt het aan mij, of hoe zit het? is een leerzaam, inspirerend en super origineel verhaal. Aan de hand van een fictief verhaal waarbij Eiline Splinter aan het einde van ieder hoofdstuk een reflectie, theoretische kennis en handvatten en tools biedt, weet ze op speelse en prettige wijze je erg veel te leren rondom communicatie en het handelen van mensen. Ook het ontdekken van je eigen weg, wie je bent en wat je nodig hebt, komt op krachtige wijze in dit verhaal naar voren. Echt een aanrader dit boek.

Kim Coenen
Boekenrecensente