Reviews

Verhelderende en geruststellende boodschap voor iedereen

Elk mens mag zijn wie hij is!

De combinatie van een verhaal en ‘zelfhulp’ is origineel en drempelverlagend. De genoemde denkschema’s en praktische raadgevingen kunnen helpen om orde te brengen in de verwarring van menselijke bezigheden en emoties en de soms zo onbegrijpelijke speling/meandering van het lot. Essentieel daarbij voor mij is de boodschap dat elk mens vooral mag zijn wie hij of zij is (en wordt) en het besef dat het leven zich niet in sjablonen of modellen laat vatten en sturen. Dat onvoorspelbaarheid en onbegrijpelijkheid nou eenmaal onderdeel zijn van ons bestaan en we daar vooral mee om hebben te gaan. Vlot geschreven en herkenbaar maakt dit boek deze boodschap voor een groot publiek toegankelijk en bruikbaar.

Dirk de Wachter
Psychiater

‘Ik weet nu hoe ik krachtiger en meer senior over kan komen’

Ik kijk terug op een leerzame workshop. Ik zoek inmiddels naar meer kleur in mijn kleding met als doel een krachtigere en meer senior indruk maken. Geen bloemenprints meer… Een week na de workshop zag ik een aantal mensen weer en was ik geen hockeymeisje meer, dus dat was goed om te horen. Ik vond je directe en eerlijke feedback erg prettig, niet eromheen draaien lekker to-the-point. Kortom, ik ben me nu erg bewust van de indruk die ik wil maken en doe daar ook meer mijn best voor.

Joke
Workshop 'Maak de indruk die je wilt'

Een prachtige spiegel 

Ik begon het boek en kon niet stoppen met het te lezen!

Het verhaal over Hugo zorgde ervoor dat je meegenomen werd. Heel bijzonder. En vooral bijzonder de theorie die dan tevoorschijn komt als draadje naar het verhaal. En die ‘draadjes’ zorgen voor een mooi geheel. Duidelijk omschreven en dan tot slot naar jou als behandelaar, een spiegel. Bedankt. Zoals eerder genoemd een aanrader, de verduidelijking van het gedrag, de verbinding met de theorie. Goed omschreven.

Thera van Gemert
Orthopedagoog

Over waar het echt om gaat in het leven

‘Prachtig, ik moest even een traantje wegpinken’

Jeetje, wat een mooi boek! Ik heb het net uit en ben nog mijn traantjes aan het wegvegen. Echte verbinding komt er in me op. Waar het écht om gaat in het leven. Alles is al gezegd in de andere reviews die ik net gelezen heb. Elk hoofdstuk is net een rollenspel maar dan op papier in roman vorm. Daarna de analyse van de verschillende personen is zó goed beschreven! Uit de theorie kan je kiezen wat voor jou werkt, waar je het meeste mee hebt. Zo menselijk beschreven allemaal en zo herkenbaar. Prachtig!

Suzanne

Dit boek gaat ook over mij!

Dat lijkt niet gek maar ik was toch verrast. En ik denk dat iedere lezer deze ervaring zal hebben want iedereen zal zichzelf op de één of andere manier herkennen in de personages.

Normaliter lees ik niet zoveel zelfhulp- of managementboeken maar dit boek las ik in één keer uit. Het verhaal boeit van het begin tot het eind en zet je tegelijkertijd aan het denken. En ik herkende niet alleen mlezelf maar ook mijn omgeving en bepaalde mechanismen en patronen. Een aanrader dus, niet alleen voor je eigen ontwikkeling maar ook als lekker leesboek bij het haardvuur.

Michel Middendorp, jurist, fontys hogeschool

‘Ik heb genoten en geleerd!’

Ik vond het erg leuk je vandaag te ontmoeten! Ik heb enorm genoten en geleerd van je workshop.

Inge
Reactie op workshop 'Maak de indruk die je wilt'