‘Ik heb genoten en geleerd!’
Ik vond het erg leuk je vandaag te ontmoeten! Ik heb enorm genoten en geleerd van je workshop.
Ik vond het erg leuk je vandaag te ontmoeten! Ik heb enorm genoten en geleerd van je workshop.
‘Het laat ons begrijpen hoe we juist in verbinding komen met elkaar’
Een leuk, leerzaam en erg toegankelijk boek. Vooral de manier waarop het is opgebouwd spreekt mij heel erg aan. Je leest eerst over Hugo en zijn belevingen en vooral hoe hij er mee omgaat, en vervolgens wordt het met theorie uitgelegd en verklaard. Het heeft mij veel inzicht gegeven in het feit dat we allemaal anders zijn en daardoor miscommunicatie kan ontstaan. Maar door dat te begrijpen en te omarmen, kun je juist in verbinding komen met elkaar. Waardoor je samen meer bereikt op een fijne en ontspannen manier. Ik vind het echt een aanrader voor mensen die beter met andere mensen willen communiceren en die meer over hoe ze zelf in elkaar steken, willen weten. En het leest als een trein.

Bedankt voor de inspirerende workshop van vorige week. Hoe mooi dat jij het verschil maakt! Ik vond het heel waardevol en fijn dat je zo direct en respectvol bent.
Nienke wilde graag haar zelfvertrouwen terug. Na het krijgen van haar eerste kind had ze het gevoel dat ze stil was komen te staan in haar werk bij de bank en durfde ze eigenlijk niet meer te solliciteren naar een baan die ze echt graag wil.
Dit zegt Nienke er zelf over: ‘Ik ben zeer positief over de training. Ik kreeg iedere keer weer positieve energie van Eiline. Ze wil dat je je thuis voelt op de locatie, verder boeit ze en wil ze je écht verder helpen. Ze zorgt er ook voor dat er gelachen wordt tijdens de trainingen. De sfeer is hierdoor heel ontspannen. Ik merk dat ik veel aan de training heb. Ik ben bewuster van mezelf en weet hoe vreemde mensen tegen mij aan kunnen kijken. Ook op communicatief gebied heb ik handvatten gekregen die erg belangrijk zijn voor mij in de praktijk. Tot slot ben ik nog steeds blij dat ik de training heb gevolgd met voor mij onbekende mensen.’

Ik kijk terug op een leerzame workshop. Ik zoek inmiddels naar meer kleur in mijn kleding met als doel een krachtigere en meer senior indruk maken. Geen bloemenprints meer… Een week na de workshop zag ik een aantal mensen weer en was ik geen hockeymeisje meer, dus dat was goed om te horen. Ik vond je directe en eerlijke feedback erg prettig, niet eromheen draaien lekker to-the-point. Kortom, ik ben me nu erg bewust van de indruk die ik wil maken en doe daar ook meer mijn best voor.
Het lukte Annemarie niet om na een ziekte terug te komen op haar oude energieniveau en zo kwam ze bij mij binnen. Ze voelde zich (te) vaak onvoldoende gewaardeerd/erkend en dat frustreerde haar. Ze wilde weer vol levenslust en vertrouwen leven, werken en genieten.
Dit zegt ze er zelf over: ‘Eiline liet me heel veel oefeningen doen om beter voor mezelf te zorgen en minder vaak het groepsbelang te laten prevaleren. Zo moest ik bijvoorbeeld een lijst maken van de dingen die me energie geven. En dat dan ook daadwerkelijk gaan doen. Ik leerde om me kwetsbaar op te stellen door eerder aan te geven wat ik zelf graag wil in plaats van mee te gaan met de meerderheid. En ik leerde om op een positieve manier aan te geven wat het met me doet als iets niet gaat zoals ik het wil en dat het laten vallen van stiltes daarbij heel effectief kan zijn. Ten slotte leerde ik ook om dingen los te laten, goed is goed genoeg. Ik volg nu meer mijn hart en dat voelt goed’.
